fredag den 25. november 2011

1 down, 2 to go :o)

Så blev den første hue færdig. Den er til min bonusdreng på 12 år, der ønskede sig en tophue med kvast. Så selvfølgelig skal drengen da have det. Den ryger i adventpakken så søndag.
Så nu skal jeg igang med mandens hue og bonuspigen bagefter. Hav en fantastisk weekend.

En "opskrift":
80 masker
2 ret, 2 vrang hele vejen rundt
30 cm
Sidste omgang - Strik 2 m sm hele vejen rundt
Luk af med en tråd igennem alle masker
Naturgarn (eller Lima garn i dobbelt tråd på pind nr. 8) på strømpepinde nr. 6 :o)
Også en kæmpe kvast til toppen

4 kommentarer:

  1. hvor er den fin. Hvilken opskrift har du brugt? og garn?
    God weekend.
    Pia

    SvarSlet
  2. Tak tak :o) Ingen opskrift.

    80 masker
    2 ret, 2 vrang hele vejen rundt
    30 cm
    Strik 2 m sm hele vejen rundt
    Luk af med en tråd igennem alle masker
    Naturgarn (fra Fox og Jane) på strømpepinde nr. 6 :o)
    Også en kæmpe kvast til toppen

    God fornøjelse :o)

    SvarSlet
  3. tror jeg vil lave sådan én.

    Men er nødt til at høre hvordan du laver kvasten ?
    Er det bare ´som normalt´ ? Tænker på hvordan du har fået den til at blive så tæt? Mine bliver altid en smule ´tynde´, især på midten. Og hvordan sætter du den fast på huen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonym :)
      Det kan jeg godt forstå, de er også fede :)
      Kvasten laver jeg simpelthen på den mest kedelige måde.
      Jeg tager mit garn og en bog (der har nogenlunde samme bredde som kvasten skal være rund)
      Så snører jeg simpelthen bare garnet rundt om bogen, indtil det er blevet en tyk tyk bolle rundt om bogen.
      Så hiver jeg de stille af bogen og binder en snor rundt om midten af (så ligner det lidt en sløjfe)
      Så klipper jeg alle lykkerne i begge ender op og vupti, så har du en kvast.
      Den skal lige klippes lidt til hele vejen rundt, så den bliver pæn rund :)

      Snoren jeg binder midten fast med, laver jeg lang, så har jeg en snor til at sy kvasten fast med. Jeg stikker snorene igennem toppen af huen og syer den fast på indersiden :)

      Giver det mening? Ellers så råb højt :)

      Hav en dejlig søndag /Heidi Clara

      Slet