søndag den 1. juli 2012

Macarons, 1. forsøg :)

Jeg smagte for 1. gang macarons da jeg holdte tøsefødselsdag for en lille mdr.s tid siden. og nøøøj, en hyggelig oplevelse :)
Så efter lidt tilløb, tog jeg mod til mig og hertil aften, kastede jeg mig ud i Anne au Chokolats opskrift.
Der er seriøst plads til forbedring, så som

- sørg for at have det udstyr der skal til (rette tyller)
- ingredienser skal måles af i en skål, inden det hældes sammen (det er for svært at skille sukker fra piskede æggehvider, når det først er hældt i)
- Når man har sat sine macarons på papiret, så skal de "glattes" hvis der er en lille "dut" Den forsvinder ikke, ved bagning (ellers ligger de ikke fladt ;)
- cremen må gerne øges, eks 100 ml fløde / 100 gr chokolade eller mere, syntes det var liiiiiige fedtet nok med cremen

Men ellers kan jeg kun sige, det er slet ikke så skræmmende, som historierne fortæller, det er bare med at klø på :) Kærestens kommentar var: Mmmm :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar