mandag den 4. juni 2012

Natløb på Frederiksberg

Min svoger og jeg havde sat hinanden i stævne til dette års natløb på Frederiksberg. En hyggelig tur på 10 km, der skulle udfordrer vores løbeevner. Det blev de!
Jeg havde luret lidt på ruten beskrivelserne for både 5éren og 10éren og umiddelbart syntes jeg at ane, at man skulle op af Valby Bakke 2 gange. Det er lige sjov nok, men okay tænkte jeg, så tager vi den udfordring med. Klogere blev jeg dog.
Vejret havde også valgt at gøre sit til at teste vores tålmodighed, da det havde budt på på regn og hagl i løbet af dagen.
Vi kom derind omkring kl. 21:30, hvor stemningen var højt og opvarmningen lige skulle til at gå igang. Himlen var mellemfornøjet at se på, men ingen dråber... altså ikke før vi stillede os i startboksene. Så kom de første bitte små dråber, men hvad det var jo bare lidt vand... Vi kom stille og roligt fra start. Vi havde ikke travlt. Målet for mig var at gennemfører og løbe i et stræk, uden de små gå-pauser.
Og efter ca 400 meter, så skulle vi op af Valby bakke 1. gang. Da vi havde løbet små 2 1/2 km, delte ruten sig i mellem 5 og 10 km. Det var begyndt at regne lidt mere, men vi kiggede på hinanden og holdt til venstre imod 10éren. Så gik det over i børnezooén hvor regnen tog lidt mere til. Nu blev man altså våd, men pyt, vi havde gode ben og luft i lungerne, så det gik fint. Så skulle vi op Valby Bakke for 2. gang, blot fra den anden side. Vi tog den hele vejen over bakken og da vi nåede Pile Allé, skulle vi så op langs Søndermarken (3. bakke). Så susede vi lidt rundt inde i Søndermarken. Her kan jeg så afslører at det går pænt meget op og ned, så 2 bakker mere derinde, blev det til. 5 bakker i alt. Imens havde himlen så valgt at åbne sig og det VÆLTEDE ned. Min svoger og jeg fik øjenkontakt indimellem, men for det meste koncentrerede vi os bare om at holde fokus og skruede op for musikken i ørerne :)
Da vi nåede 7 1/2 km, blev dette billede taget.
Vi kom lige ud af Søndermarken og så var der rødt. Min svoger havde ikke lagt mærke til, at vejen var spærret af (når man har et halvt hav i øjnene og det er så mørkt, så bemærker man ikke de små detaljer :) Så han så bare, at der var rødt og var lige ved at stoppe op. Jeg syntes det er et total fedt billede, for det udstråler overskud og hygge. (ja, lige idag er jeg ikke den store tilhænger af Janteloven).
Men vi fik løbet de sidste 2 1/2 km færdig. Syntes de sidste par kilometer var pænt trælse, dels pga. regnen og dels pga. vi kom tilbage til et opløst arrangement, hvor de var begyndt at pille det hele ned og færdige løbere, var på vej hjem, uden at tage hensyn til dem der stadig løb (det er sq lidt dårlig stil, ikke at tage hensyn til dem der stadig løber).
Men vi kom i mål og gik våde og trætte tilbage over Pile Allé (langs Søndermarken) bare lige for at markerer, at vi stadig havde kræfter tilbage (og fordi bilen holdt parkeret der ;)
Hjem kom vi og fik alt det våde tøj af og et langt varmt bad. DET var velfortjent.
Set i tilbageblikket, så syntes jeg vi var pisse seje og udholdende. Vi indfriede vores forventninger. Vi løb hele vejen, også op af samtlige bakker og det var en hammer fed følelse. Jeg er glad for at vi holdt ud og gennemførte, trods det fantastiske vejr. Og jeg er super glad for, at have sådan et fedt billede til minde om det løb :) 
Tak Svoger, jeg vil gerne løbe med dig Anytime :)

Nu har jeg, omend mere blod på tanden til den halvmarathon jeg har meldt mig til, til september :) Meeen, der skal vidst lidt mere træning til :)

2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er I seje - wauw altså!!!
    Og jeg er helt enig med dig i at det er et skønt billede der netop udstråler overskud og hygge - hatten af for jer!!! :)
    Og så sådan bare lige melde sig til et halvmarathon?? Du er SEJ!!!
    Kh Tina

    SvarSlet
  2. Hej Tina,
    da vi var kommet hjem, kan jeg også roligt love dig for, at vi følte os seje :) Det var en kæmpe fed oplevelse og nu har jeg vænnet mig til at løbe i regnvejr, så det rør mig ikke længere :)
    Og ja, total fantastisk billede, der total er taget ud af kontekst, men det er vi ligeglade med -gg-
    Og ja... nu har jeg så lige overgivet mig og gået til en fysioterapeut med min ben og jeg har fået løbeforbud i 2 uger, til at starte med :( Men jeg satser stærkt på, at jeg kan få trænet mig op alligevel. Det skal jo prøves :)
    Og TAK :)
    Kh Heidi Clara

    SvarSlet