lørdag den 18. oktober 2014

Kjoler, kjoler og atter kjoler

Jeg må jo nok indrømme, at jeg er blevet en kjole-pige. Men det er ikke så tit, jeg kan finde en kjole, der bare siger KaPoW ... i mere end et par uger af gangen. Men nu har jeg fundet et mønster, som indtil videre er syet op i en enkelt model.... men den næste er allerede klippet og stoffet til de andre hænger og tørrer på loftet. Uuhh jeg glæder mig, jeg kan jo næsten se dem hænge på rad og række i forskellige varianter.
Det er et super mønster, der er virkelig nemt at gå til. Mønsteret er fra Onion, nr. 2008 og stoffet er en jersey fra Stof2000.
Der skal klippes 3 dele. Først undrede jeg mig over, at bagdelen skulle klippes i 2 stykker, men efter at have syet den, kan jeg jo se, at den falder så flot over ryggen og ikke mindst numsen. Jeg har aldrig syet hals- og ærmekanter før. Men der var forbavsende nemt (der er helt klart plads til forbedring). Jeg valgte at lave en kortere model og sy slidser i begge sider.
Kjolen blev klippet op fredag aften (desværre lidt for sent til, at jeg kunne grave symaskinen frem - af hensyn til mine kære sovende familiemedlemmer) og syet lørdag formiddag på lidt under 3 timer.... (syede sidste sting ca 1 sek inden jeg ramte bruseren og skulle afsted til stor fødselsdag, selvfølgelig i kjolen ;)
Der er masser af plads til erfaringer og lærerige tricks, men det kommer med tiden ;)
I får lige lidt billeder af den førstefødte 2008, som den er i mønsteret. De næste får måske lidt mere personligt præg ;)

Hav en fantastisk krea lørdag.
/HC

Ps. Når ja, jeg kom vidst også til at gå shopamok i Stof&Stil, men mere om det i et andet indlæg.
Pps. Hvis der er nogen der har en fed løsning, til at dække en el-måler, så råb endelig højt ;)






2 kommentarer:

  1. Lækker kjole. Jeg har ledt længe i butikkerne efter en kjole, der er lang nok uden held. Måske jeg skulle kaste mig over Orion mønsteret... For din kjole ser bare super flot ud!

    Ps. Jeg har vist min el-måler-skjuler fra min gamle lejlighed frem på bloggen. Måske kan den inspirere. Du kan se den her: http://femthe.blogspot.dk/2013/08/projekt-salgsklar-lejlighed-2-indgangen.html

    God lørdag - Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Hej Anne-Mette,
    Tak for roserne :) Denne kjole har jeg faktisk kortet af i forhold til mønsteret, så det kan du trygt købe. Det er super nemt at gå til.

    Tak for linket, jeg lurer lige ;)

    Venlig hilsen
    Heidi Clara

    SvarSlet