onsdag den 6. april 2011

Øv, hader når det mislykkedes...



Ja, nu har jeg læst på en anden blog, at depressionen huserer blandt blog-læsere pga. præstationsangst. Selvfølgelig elsker jeg at vise de ting frem jeg laver og gerne dem jeg laver gentagende gange. Men jeg syntes tilgengæld også, I skal have lov til at se, hvor galt det nu engang kan gå.
Jeg har jo været fordi Århus hos min dejlige søster, og fik de lækreste mini cupcakes. Jeg har så fået lokket opskrifterne ud af hende (de står nemlig helt tilfældigvis på hendes blog ;o) Også gik Prutten og jeg igang.
Jeg fandt nogen gamle Petitfour forme i skufferne (syntes jo bestemt ikke det var nødvendigt at suse i Specialkøbmanden, bare for lidt papirforme) og gik igang med at lave dejen til både chokolade- og nøddemuffins. Vi hyggede os gevaldigt og de små muffins røg i ovnen.

Meeeeen, så begyndte katastroferne... først kom de ud af ovenen.....
¨

.... og kønne og luftige er de jo ikke ligefrem blevet. Næste katastrofe indtraf, da de skulle smages... for muffin´sne hang fast i formene. Så de er fuldstændig umulige at spise (med mindre man bider kagen af papiret). Så mit første forsøg med mini cupcakes, er erklæret mislykkedes.

Dog er der lidt solskin i mørket. For jeg lavede 2 slags og nøddemuffin´sne blev ganske okay. De er også nemmere at få ud af formene.


Så jeg må på den igen, købe de rigtige forme og måske skrue lidt ned for varmen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar