lørdag den 17. september 2011

Jeg gjorde det sq ... :o)

Jeg har en Packard Bell bærbar. Den blev indkøbt for 2 år siden, da jeg ganske passende hældte vand i den gamle (eller Prutten skubbede til sit glas, der lige så fint landede i mit tastetur) Og jeg var lidt panikken, da jeg ikke mente jeg overhoved kunne leve uden en computer i flere dage. Jeg havde gået og sukker lidt over en MacBook, meeeen jeg var ikke helt sikker på, at det var en god løsning og kunne jo ikke rigtig undersøge markedet, sådan rigtigt, når jeg ikke havde noget computer at gøre det fra. Så jeg gik med livrem og seler og susede ud og købte en Pcér.
Og den har skam også fungeret ganske fint.... ihvertfald indtil jeg fik hentet et program til min mobil, derefter gik den da helt i sort... bogstavelig talt, for den lukkede simpelthen bare ned.... puf, sort skærm. Så brugte jeg nogen aftener på, at sidde og slette programmer, indtil jeg stødte på det ene jeg ikke kunne få lov at slippe af med. Men men, den stoppede med at lukke ned.... for en tid. For nu er jeg så startet i skole og man kan jo ikke leve uden Excel når man skal opstille regnskaber. Så mig afsted for at købe det i Fona. Men glæden var kort, for det eneste jeg fik ud af det var kæmpe frustration. Den lukkede nemlig ned, når jeg prøvede at installerer programmet. Og så var vi tilbage til udgangspunktet. Og her var det, at jeg tog min beslutning..... jeg ville have min Mac... NU var jeg klar, så jeg har brugt en god uges tid på, at undersøge de to der er på markedet pt. Og det har ikke været nogen nem beslutning. Men jeg gik kogt det ned til 1 fordel for dem hver... MacBook Air var klar den designmæssigt fedeste af de to, men MacBook Pro havde en større harddisk, så Proén vandt og jeg storhygger mig med den. Den starter bare, kører bare og gør bare som jeg beder den om -gg- (jeg har og ikke fået den ud og lave Cafélatte endnu, men bare rolig, det kommer -gg-)


Den er 13" og passer lige til mit temperament -s- Men skal lige have lært alle de små finurligheder, der nu skiller Pc´en fra Macén :o)

2 kommentarer:

  1. Du har simpelthen købt en computer, der ikke kan lave cafélatte??!!
    Den bliver du hurtigt træt af! ;o)

    Nej, spøg til side... tillykke med købet. Forhåbentlig får du snart lært alle de små tricks at kende, så du kan udnytte den optimalt.
    Og mon ikke det der jeg-går-lige-ud-og-laver-en-latte-til-min-ejer-program kan downloades et sted fra? ;o)

    SvarSlet
  2. Du har simpelthen så ret, jeg er helt klart af den overbevisning, at der er en apps man man downloade til sin mac, så man også kan få sin kaffe serveret -gg- Altså... det er jo Apple -gg-
    Men ellers er jeg glad for den, den lystre når jeg beder den om noget og den er slet ikke så indviklet som mange Mac-modstandere gør den til :o)

    SvarSlet