lørdag den 24. september 2011

Når man først går igang...

.. ja, så er der som bekendt, ingen vej tilbage. Jeg har syet en dejlig kjole. Men indrømmet, ja den blev for stor da den endelig blev færdig. Og ja, den var måske heller ikke så fin i kanterne, som jeg kunne ønske mig. MEN jeg har nu heller aldrig gået på noget sykursus (andet end det i 5. klasse) ej heller fået noget kyndig guiding (andet end den jeg kan søge mig til på nettet). Så alt i alt var jeg egentlig ganske tilfreds. Ihvertfald tilfreds nok til, at jeg gik med den. Men hver gang jeg kiggede på den, syntes jeg det var ærgeligt at den var for stor i størrelsen (nogen dage gør det virkelig ikke så meget, men alligevel -s-)
Så jeg tog beslutningen og begyndte at pille den op i siderne og pillede ærmerne af, så var jeg jo igang... eller, den hang ihvertfald på døren, istedet for i skabet -gg- Og efter endnu et par uger, fik jeg taget mig sammen sidste weekend. Jeg fik målt mig frem og tibage og syntes selv, jeg fandt en god mellemvej. Så siderne blev syet. Men samtidig, syntes jeg også at ærmene ikke lige var mig, så de blev lavet om fra "flagermus-ærmer" til pufærmer (ganske uden mønster, skabelon eller deslige). Der blev målt lidt og klippet lidt og syet lidt. Men så syntes jeg ikke at kanterne var så pæne og så måtte de altså også lige under kærlig behandling. Også .... -gg- ja der er mange "også´er" når man begynder at lave tingene om -gg- Men jeg nåede næsten færdig, da vi blev ramt af sygdom og jeg måtte sætte symaskinen væk. Men I kan da få et lille sneak-peak på mine udføjelser -s- Syntes selv det fungerer og når jeg får den færdig, er jeg sikker på, at den vil blive brugt ganske flittigt... hvis jeg altså ikke finder på flere "også´er" -gg-


Her er den oprindelige kjole. Den ser selvfølgelig ikke stor ud, når den er snøret fint ind i taljen, men den svarer nok til en størrelse 42/44. Ærmerne er total fede... når den hænger sådan, men når man har den på, og der ikke rigtig er luft mellem kjole og ærmer... ja, så har det en helt anden effekt. Og så der de så forbandede upraktiske, men fede ser de ud :o)


Her er den kjolen så, indtil videre. Båndet i bunden er ikke syet (sidder indtil videre kun med nåle og er pudsigt nok købt i Inspiration :o) Og pludselig syntes jeg også at halskanten ser bar ud... Men nu må vi se, hvordan den kommer til at se ud tilsidst :o)
Jeg har faktisk haft syet den 5 gange nu. Det er en fantastisk model -s-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar