fredag den 13. maj 2011

Prutten går til fodbold

Prutten: "Hej Moster, jeg er begyndt at gå til fodbold"
Moster: "Aii, er det rigtigt lille skat! Hvorhenne?
Prutten: "ovre på Hovedgaden"
Moster: "Oki, hvor ligger det?"
Prutten: " I StoreLilleBy"
Moster: "Oki.. sammen med hvem?"
Prutten: "Sammen med mine venner"

Dette var en samtale min søn og min søster havde for et lille års tid siden. Dengang sad jeg og skraldgrinede, for min søster sad lidt forundret og førte samtalen. Prutten gik nemlig ikke til fodbold dengang og StoreLilleBy er altså den by Peter Pedal bor i -gg- MEEEEEN, Nu er tiden kommet og Prutten er startet til fodbold. Egentlig hedder det Leg Med Bold, men det er Fodbold for de 4-6 årige.
Første gang vi var afsted, var Prutten lidt overspændt og da en anden dreng kom og sparkede til hans bold (de havde en hver) blev han bund ulykkelig og genert. Så hele træningen sad vi og kiggede på de andre. Men han fulgte godt med og kommenterede på de andre.
Da vi kom hjem, spurgte ham mig, hvorfor jeg ikke havde råbt: Kom så Prutten (altså hans rigtige navn, ikke hans kælenavn -g-). Jeg fortalte ham, at han havde jo siddet i mit skød hele træningen, men at hvis han trænede med gangen efter, så skulle jeg nok råbe.
Og tro mig, han glædede sig hele ugen og da onsdagen kom, var han top klar. Begge hans trænere fik knus og møs også stod den på træning.
Den stolthed og glæde han havde, gjorde mig så varm langt ind i hjertet. Det her, var bare ham.
Da han stod op her til morgen spurgte han:

Prutten: "Mor, hvornår er det onsdag?"
Mig: Det er det først i næste uge, efter weekenden. Hvorfor?
Prutten: "Fordi der skal jeg til FODBOLD!"

Her er lidt billeder fra træning i onsdags. Total glad dreng jeg har :o)



Det er sq da skæbnens ironi, at jeg er blevet FodboldMor -gg-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar